View Single Post
Old 09-07-2006, 18:44
roald roald is offline
Forum regular

Default g40 loopt niet lekker

Aangezien het blok van mijn auto niet helemaal o.k loopt heb ik een paar vragen

als je voor de auto staat heb vlak bij thermostaathuis 2 sensoren zitten. de ene is voor lampje op dashboard, de andere is de welbekende blauwe(als je die eraf haalt start ie helemaal niet)

vraag is nu: het is een twee draads sensor, wat voor kleur draad moet er (als je er voor staat) aan de linkerkant van de stekkerzitten --> bruin geel of bruin blauw

ik heb de de draden namelijk zelf opnieuw aan de stekker bevestigd, en misschien zit daar een klein foutje (draad omgedraaid???)

nog wat kleine zaakjes: aangezien de diagnose al wel was dat ie verzuipt in de brandstof, zit ik zelf nog te denken aan de brandstofpomp. Op dit moment heb ik er 2, eentje in de tank, en 1 bij het schutbord. Is dit misschien teveel, waardoor er teveel brandsof wordt ingespoten?

en de laatste vraag voor vandaag: wie weet welke sensor in de gaten houdt hoeveel brandstof de ecu moet regelen en dus de verstuivers injaagt.

ik kan ook niet met originele bougies rijden(de bosch) want die zijn na 4x starten zeiknat. rij dus nu met andere bougies(2 met 4 contactpunten, en 2 originele bosch) en dat levert tot nog toe geen startprobleem op

wie heeft een idee

alvast bedankt, roald
Reply With Quote