View Single Post
Old 05-07-2006, 07:06
Beetspeed Beetspeed is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Dean
Thnx voor de info Walter! Je weet er toch aardig wat van af he

Daaruit blijkt dat ik het onderwerp zelf dus ook uitgebreid bestudeerd heb omdat ik ze zelf ook graag wilde... Het lichte gewicht en de verminderde interne wrijving spraken mij nog het meeste aan.
Toch heb ik ze niet gekocht.
Quote:
Ik weet wel dat Scat ook een setje heeft met de evrhouding 1,4:1.

Weet je dat zeker?? Heb je een link oid? Volgens mij is hier een vergissing met type 1 onderdelen gemaakt.
Quote:
Bij Tafel hebben ze een 2,7 met 324 graden nokkenas en Pauter tuimelaars dus het moet wel kunnen.

En jij wil ze op je 2 liter zetten en denkt dan dat dat ook werkt?
Een 324 op een 2 liter is al errug veel nokkenas voor een 2 liter. Voor de meeste 2 liters eigenlijk té veel. I 'denk' zelfs dat jouw motor beter trekt als je er juist een iets tammere nokkenas (316 oid) inzet. Met een nog grotere kleplift zal-ie vrijwel zeker slechter gaan lopen. Mogelijk dat je vanwege die te scherpe nokkenas en de daardoor tegenvallende prestaties nu naar mogelijkheden zoekt tot verbetring. Je kijkt echter volgens mij in precies de verkeerde richting...
Ik ben echter bang dat je dat niet wilt horen en liever hoort dat dat mooie blauw geanodiseerde onderdeel meer power geeft sorry..

Ik ken maar 1 toepassing waar zelfs ik ze toch zou gebruiken en dat is niet met een standaard krukas.
Quote:
Ze verkopen ze zelfs als kant en klaar motor dus dan moet het toch wel goed gaan?

Een kant en klare Tafel-motor vergelijken met dat jij even alleen andere tuimelaars erop wil schroeven is, euh, - hoe zeg ik dit diplomatiek -...appels met peren vergelijken

Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die ze zonder problemen gebruiken. Sommigen van hen hebben aanpassingen gemaakt om het smeringprobleem op te lossen.
Maar zoals gezegd, ik heb er zelf geen ervaring mee, dus ik zou zeggen probeer het gewoon. Kun je ook ervaring opdoen
Reply With Quote