View Single Post
  #33  
Old 03-07-2006, 17:21
sciroccoGTII sciroccoGTII is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2004
Posts: 1,281
Default

hej callaway..
Anders heb ik wel genoeg info voor je (ben niet zo veel op msn heb je wel gemerkt denk ik.. Die tijd breng ik liever door in mn werkplaatsje..
Maar als je voor K-jetronic gaat dan zal je wel enkel dingen moeten aanpassen, is natuurlijk wel echt old skool en superstoer!. Enkele dingen die je sowieso nodig hebt, een warmloopregelaar van een audi turbo (5 cil.) of die van een 16V aanpassen. Hoe en wat dit werkt leg ik je wel eens op msn uit. Deze zorgt voor een brandstof verrijking. Door verschillende berekeningen uitgevoerd te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat heel veel mensen je bang willen praten dat K-jet niet voldoende brandstof kan leveren. Dit is onzin..27 psi (1,89 bar) turboduk is zelfs mogelijk!! maar dan moet je ook wel meer aan je blok aanpassen wil dit goed gaan. Dus je brandstoftoevoer is geen enkel probleem, ja op een testbank en dan constant over een langere periode op volle turbodruk houden dan gaan ze het niet bijbenen waarschijnlijk maar als je op de weg rijdt geen enkel probleem! kun je zo sportief rijden als je wilt. Ik ga ook gebruik maken van een audi 5 cil. gasklephuis omdat deze een grotere doorlaat heeft. De ontstekeking werkt m.b.v vacuumsysteem (leidingen omleggen). Dit schema geef ik je wel via msn en leg ik je alles wel uit. Ik ga dit alles gewoon op een JH blokje bouwen, ik zie geen serieuse problemen in die ontbrekende zuigerkoelers tegenover een PG. Ik ben ook van plan om zo rond de 0,8 bar turboduk te gaan rijden op een compressieverhouding van 8,5 op 1. Als je vragen heb stel je ze maar!

Greetzz...
Reply With Quote