30-06-2006, 05:35
|
Forum Newbee
|
|
Join Date: Apr 2006
Posts: 7
|
|
Hallo,
Ben blij dat er nog mensen bezig zijn met het opbouwen van een turbo op een GTI.
Ikzelf ben 2 jaar geleden ook gestart met turbo op GTI 8V digifant te plaatsen.
Het project is ook stilgevallen wegens andere prioriteiten.
Ik heb zelf inox verlengstukken gelast en gefreesd om zo de collectoren/spruistukken van een td te kunnen gebruiken, overigens ook een softturbo van een td gebruikt.
Ik heb echter het inspuitsysteem nog niet aangepast met als gevolg dat de motor uitslaat bij een toerental van rond de 3000 toeren.
Wat logisch is natuurlijk aangezien dan de turbo extra lucht begint te geven en de digifant en de injectoren aan hun grens zitten.
Ik ben van plan een K-jetrinic systeem bij te bouwen dat drukgestuurd is. Dit met als voornaamste reden dat er in de lagere toerentallen en vrijloop, evenals koude sart, de digifant alles perfect regelt. De K-jetronic moet dan enkel voor extra drinken zorgen bij de hogere belasting. Heeft natuurlijk wel wat kilo's extra tot gevolg.
Mijn target is 200 pk, maar ik denk dat dit toch iets te hoog gegrepen is aangezien ik op niet meer dan 600-800 gram druk wil rijden, om beschadiging door te hoge temperaturen te voorkomen.
Groeten,
Piet
|