28-06-2006, 10:58
|
|
Married to PC
|
|
|
|
Brandstofleidingen in de auto?
Brandstofleidingen door het interieur: Mag dat?
Voor de ombouw van m'n dieseltje, wil ik dikkere leidingen van tank naar motor gaat leggen. Nu hangen de dunne leidingen nog gewoon onder de auto door naar voren (origineel).
Ik wil (voor m'n ppo ombouw) dikkere brandstofleidingen (PA) trekken, met een ID van 12mm (aanvoer) en ID 8mm (retour).
Door de leidingen in de buurt van de de middentunnel te laten lopen, worden ze lekker warm: de uitlaat loopt daar ook langs.
Nu kan ik de brandstofleidingen liefst IN de auto over te tunnel naar voren voeren: Dan worden ze wel warm, maar niet heet. Door de vast te leggen onder bitumen-matjes gaan ze nergens heen, en met ondertapijt en hoogpolige vloerbedekking erover ook nog lekker geisoleerd.
Als ze aan de buitenkant in de tunnel zouden hangen, zouden ze theoretisch in contact kunnen komen met de uitlaat: D'r breekt een beugeltje af, je raakt eens wat: etc.
Gewoon onder de auto langs kan natuurlijk ook, MAAR: ze zijn standaard nogal wat dikker, de auto moet nog (behoorlijk) zakken, en ik wil ze dan liefst isoleren tegen de rijwind (isolatie-schuim: nog dikker).
laatste optie: door de dorpels naar voren trekken, maar ook dan liggen ze technisch gesproken 'in' de auto en is het lastig de leidingen te isoleren