View Single Post
Old 27-06-2006, 23:22
Jayy's Avatar
Jayy Jayy is offline
Forum Newbee

Default Sissende koppakking

Hallo, hier mijn verhaal:

In mei een Jetta II gekocht uit 1991, 140.000 echte kilometers, 1.6 carb, benzine. Temperatuurmeter blijft redelijk laag staan --> waarschijnlijk defecte thermostaat (blijft continu open staan). Toch kwam er goed warme lucht uit ventilatieopeningen bij kachel vol aan. Ik zag ook wat groenig water (koelvloeistof) op de randjes van mn blok staan. Koelvloeistofpeil blijft echter gelijk.

Nu heb ik gister een stuk file gereden, temp.meter voor het eerst recht omhoog en zelfs iets verder, bleef uiteindelijk hangen iets naar rechts, ook toen ik na de file 10 minuten met 100 doorkachelde. Thuis motorkap open: hoor een sissend geluid, zie ik bij de koppakking wat kleine belletjes sissen: koelvloeistof komt een heel klein beetje naar buiten op verschillende plekken.

Nu mijn vraag: ik ga de thermostaat testen en zonodig vervangen zodat de temperatuur weer netjes wordt en de druk in het koelsysteem niet zo hoog. Ik hoop alleen dat dat sissen stopt. M'n koelvloeistofpeil in het tankje daalt namelijk amper, totnutoe 1x een klein scheutje bijgedaan. Is deze koppakking nu goed lek, of kan ik er nog een tijd mee doorrijden als het lekken binnen de perken blijft?

Bedankt voor de replies,

greetz Jay
Reply With Quote