Ha die Mellyville,
Mooie bus! Goeie aankoop volgens mij. Het is maar goed dat je dat '71er lijk van mij niet gekocht hebt.
(...en dat ik geen tijd had om je foto's te mailen e.d.
)
Quote:
Originally Posted by MellyVille
alleen die bouwjaren vind ik wel maf... eerste keer op kenteken was december 69... maar er staat ook iets over 6-6-1968, en ik heb een metalen dashboard...?
|
Hij is gebouwd in 1969, maar de wagen is van MODELjaar 1970, de modeljaren beginnen altijd in de maand augustus van het kalenderjaar ervoor. Modeljaar 1970 begon dus in augustus 1969. Bij de wisseling van modeljaar werden meestal de grootste wijzigingen in de productie doorgevoerd. Bij modeljaar 1970 is het onderstel veranderd: extra balken onder de cabinevloer, een balk in de cabinedeuren, andere vooras, ander dashboard etc...
Quote:
Originally Posted by MellyVille
wat betekent Fire Tender TSF, side panel lining en full-width partition lower?
|
TSF is de Duitse afkorting voor "Tragkraft Spritzen Fahrzeug", letterlijk zou dit "krachtig spuit voertuig" (??) moeten zijn. Een bus met een pomp achterin dus. Deze bussen hebben o.a. een hoger gemonteerde voorbumper, zodat ze tegen een steilere helling op kunnen rijden.
side panel lining = de bus heeft zijpanelen in de laadruimte. Dit zijn grijze hardboard panelen.
full-width partition lower = een half hoge, metalen, scheidingswand over de volledige breedte tussen cabine en laadruimte. deze wand is ongeveer zo hoog als de bovenkant van de rugleuning van de stoelen in de cabine.
Trouwens leuk om te zien dat ik die plaatjes zelf niet meer hoef te vertalen