17-06-2006, 10:32
|
|
Volksforum Aandeelhouder - Diesel-head
|
|
|
|
Hoi,
leuk project. Kameraad van me heeft een Caddy 1 VR6 Syncro (ook op kenteken)
Ik heb een paar dingen gezien die niet goed kunnen gaan!
Bij het doorlassen van het front zijn jullie te ver gegaan met de hoeveelheid lassen, deze zullen in de toekomst gaan scheuren buiten de lasnaden. Ik heb zelf de hele neus van een type 1 in 3D ingemeten en er sterkte berekeningen (Oneindige elementen) op gedaan. (call me crazy) Na de hand van deze berekeningen heb ik de koets doorgelast. Deze lasnaden waren minimaal.
Als je te grote lengtes doorlast dan veranderen de materiaal eingenschappen heel erg door de hoge temperaturen in het staal. (materiaalkunde gehad tijdens mijn studie) Daarnaast is de beweging veel minder geworden in de stukken waar jullie gelast hebben waardoor hij zijn elasticiteit ergens anders moet halen, of tewel het probleem is verplaatst!
Dan de ophanging. Type 2/3 ophanging kan gaan werken, maar dan moet je speciale draagarmen vervaardigen waarbij je het onderste draaipunt verplaatst. Ook is de hoek van de pitman armen op de fusees van een type 3 plus ophanging niet ok voor een type 1.
Bij het plaatsten van het stuursysteem zonder aanpassen klopt je ackermann principe helemaal niet meer. Wielen gaan wringen bij het sturen, auto wordt onstabiel.
Ook liggen de binnenste stuurkogels bij een type 3 stuurhuis 60mm verder naar buiten als bij een type 1 stuurhuis waardoor de stuurhoek veranderd bij het inveren
Klein stukje over wie ik ben om aan te geven dat het geen bla bla verhaal hierboven is.
Wie ben ik: Bert, HTS-Autotechniek, vervolg studie suspension engineering, body engineering. werkzaam bij Ford europa op design afdeling: body constructions.
Ik probeer je gewoon te waarschuwen voor toekomstige problemen. Voor de rest vind ik het een mooie auto, voor de rest goed bezig!
Audi Q7 3.0 TFSI 2019 (UAE)
Audi TT 2006 (UAE)
Volvo XC60 2010 lifted and modified (UAE)
"Because there's a thin line between hobby and mental illness!"
|