View Single Post
Old 10-06-2006, 11:53
Der Typ Siebzehn's Avatar
Der Typ Siebzehn Der Typ Siebzehn is offline
Married to PC

Default wat zit achter achterbumper?

Mijn Golf 3 (1e toelating Feb.`94) had laatst een parkeerschade rechts achter op de bumper, veroorzaakt door waarschijnlijk een of andere idioot (wie het was weet ik dus niet)die te ver had ingedraaid bij het oprijden van de inrit naar het woonerf waarin ik woon, gevolg: diepe krassen op het rechter oppervlak van de bumper, maar de bumper is inmiddels weer (compleet)nieuw gespoten, ziet gelukkig weer uit als nieuw
Mijn vraag is het volgende: de bumper aan zich stelt niks voor bij een Golf 3, alleen maar kunststof, geen stalen balk aan de binnenkant ervan zoals bij een Golf 1 en 2, meer fake dan iets anders, wel zitten aan de auto zelf links en rechts twee stalen elementen (zo´n 10 bij 15cm, steken circa tussen 5 cm + 10 cm. naar buiten)vastgeschroefd om energie op te vangen bij een evt. aanrijding van achteren, maar nu komt het, tussen die twee elementen zit niets over de breedte, er is ook verder niets te zien op een tekening in een duitse vraagbaak die ik heb. Logischerwijze zou daar toch eigenlijk ook iets moeten zitten, bij een aanrijding van achter blijft zo niet veel over. Bij de `95er Cabrio van mijn broer zit er wel iets over de breedte, kan ik me nog vaag iets herinneren. Hoort dat zo bij mijn auto, zonder iets tussen die twee elementen? En is daar misschien ook verschil tussen een gewone Golf 3 en een Golf 3 cabrio? Wie kan me daarover iets vertellen?
Reply With Quote