09-06-2006, 10:39
|
|
T2 Guru
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Jodocus
Bij het bovenstaande ga je er wel vanuit dat Mireille je boek heeft ... en dat is volgens mij niet zo. Maar wat niet is kan nog komen ....
|
Oeps, oh ja. Ik had de discussie gezien op het VCT2 forum en was er onderbewust van uitgegaan dat iedereen die het daar over M-codes heeft het boek heeft gelezen
Quote:
Op pagina 41 staat volgens mij dat de eerste 1 na de 23 staat voor LHD / schuifdeur rechts en de tweede 1 voor brandweeruitrusting .. of lees ik dit nu helemaal verkeerd (natuurlijk gevaarlijk om de schrijver zelf commentaar te geven ).
|
Geeft niks, daar kan ik dan weer rekening mee houdden bij een eventuele herdruk. Misschien staat het niet echt in de tekst omschreven maar het werkt zo dat het 4e getal in de Modelcode een bepaalde M-code vertegenwoordigd. En de M-code voor brandweeruitrusting is M140. Vraag me niet waarom 'M140' niet gewoon tussen de andere M-codes staat, want dat zou op zich logischer zijn geweest.
Quote:
en Martin: volgens mij moet je ook het modeljaar weten om de codes te kunnen vinden. Het zijn in ieder geval allebei groepscodes, maar dat wist je waarschijnlijk zelf ook al. Als je nu het modeljaar van je bus nog even post kan Molenari je wel verder helpen toch??
|
Voor de groepscodes zoals R73 moet je absoluut het modeljaar weten omdat deze codes in de meeste gevallen ieder jaar van betekenis zijn veranderd. Je moet dan weten wat het MODELjaar is van de bus. Het bouwjaar is dus niet van belang.
De code 713 kan ik wel even opzoeken, misschien dat de betekenis al bekend is.
|