View Single Post
Old 04-06-2006, 23:11
Tento's Avatar
Tento Tento is offline
VW Enthousiast

Zondagochtend half 9. Na afgelopen nacht, door ik vermoed een klootviool van VW-Speed, om half2 wakker gebeld te zijn, gingen de ogen alsnog vanzelf weer open. Op standje half 6 naar beneden gesjokt om onder het genot van een paar mokken koffie weer bij de positieven te komen. Chris liet ik nog mooi een poosje naar de binnenkant van z’n ogen kijken. Buiten met z’n pa de tafel naar buiten gesjouwd en begonnen met schuren. Dit ging stukken beter dan gisteren. Tevens een poging gedaan om de stereo weer aan de gang te krijgen en waarachtig, na diverse kroonsteentjes er tussen geknoopt te hebben deed ook deze het weer!!!

Nadat ook Chris beneden was eerst maar even ontbeten waarna we vol goede moed verder gingen.

De ervaring van gisteren leerde ons om zo laat mogelijk aan het bier te gaan. Echter, de brandende zon deed ons anders besluiten waardoor we maar een half uur later dan gisteren de eerste gele rakker dopten! Ook de benen bleven zwaar aanvoelen dus heb het me vanaf het begin comfortabel gemaakt in een stoel.

D’r kwam nog een kameraad van Chris voorbij, waar Chris ook al eens iets voor gepolijst had en wel onderdelen voor de motor.

Na het polijsten werd een velg afgetaped, uitgesneden en de binnenkant voorzien van een zwarte hoogglanslaag.

Terwijl Chris de velgen polijstte en spoot schuurde ik en schuurde en schuurde totdat ik opeens een hoop pluisjes en klittenband in de rondte zag vliegen. Hier klopte iets niet en na het omdraaien van de schuurmachine bleek waardoor dat kwam…..

Chris vond dat ik niet snel genoeg schuurde waarna de schuurmachine op volle snelheid richting Opper vloog en zich vol plezier in de broek vrat……ach, het was toch een oude broek.

Het einde van dag 2, tenminste voor wat het bewerken van de velgen betreft. 16 Uur, het was mooi genoeg geweest want de bbq ging ook al in de hens. Alle 4 de velgen zijn geschuurd en gepolijst. De 4 velgkapjes zijn zwart gespoten. 1 Deden we als proef en dit stond zo goed dat besloten werd de andere glad te schuren en ook allemaal zwart te spuiten. Dit in tegenstelling tot alleen het driehoekje gisteren. Dit om toch de nadruk te leggen, ook in de velgen, naar de 2 kleuren van de auto!
Het resultaat, waar we in de volle zon een kwartier onder het genot van een biertje naar hebben zitten kijken:

Het zwarte steekt nu beter af dan alleen dat driehoekje.
Tijd om de boel op te ruimen,

de klauwen te wassen

om vervolgens bij de bbq aan te schuiven.

De hoeveelheid geschroeid dood vlees, de nodige sappies overdag, het vroege opstaan etc etc eisten hun tol: Tento’s lamp ging tijdelijk uit…

Maaaaar na een half uur was ik weer terug op aarde om met plezier dit stukje in elkaar te typen. Morgen nog 1 velg spuiten en de puntjes op de i zetten en dan zijn ze klaaaar!!!! Wat een werk, echt, een volgende keer is het stralen en poedercoaten, dan maar geen spiegels onder de auto. Maar jah, het heeft ook wel weer wat, het heeft zeker wat!!!!!!!! Ondertussen via MSN de verbrede stalen velgen ook al kwijt geworden dus zodra die er onder weg zijn gaan die ook op transport.

Nu eerst tijd om te relaxen, wederom met een paar Jim Bean’s en de rest ….