21-05-2006, 11:57
|
|
Volksforum Draaideur Donateur
|
|
Join Date: Jan 2004
Posts: 4,125
|
|
let op roest bij de voorruit.. ff de rubbers omvouwen bij de onderste hoeken enzo. en er ff onder gaan liggen natuurlijk.. beetje porren. bij mij wassie aardig rot links vooraan (duidt op schade, hebben ze bijna allemaal wel eens gehad). verder hebben ze niet zo veel roestproblemen, uitzonderingen daargelaten natuurlijk (ook afhankelijk van het bouwjaar uiteraard).
en technisch.. tja.. sincromesh (ofzo) ringen verslijten wel eens. wil zeggen dattie meestal moeilijk in zijn 2 gaat, vooral als je van de 3de naar de 2de versnelling schakeld. is wel op te lossen, maar duur grapje (dacht ik?). de nieuwere 16v's (PL) hebben nog wel eens problemen met electronica. KR is veel mechanisch als er water en olie in zit lopen ze eigenlijk altijd wel.
gewoon mee gaan rijden dus, als je niks geks merkt zit het meestal wel snor, goed oppakken bij de 3000 toeren enzo. olie verbruiken doen ze allemaal wel wat, maar daarvoor ben je toch aangewezen op de eerlijkheid van de verkoper.
verder zijn het allemaal de standaard dingen, voor de proefrit kijken of de motor niet warm is (vaak laten ze hem warm lopen voor je komt kijken, mischien start ie dan slecht of loopt stationair slecht alsie koud is). luisteren/ kijken of de uitlaat gasdicht/rot is.. etc etc.
16v is wat onderhoudsgevoeliger dan 8v's, maar zeker geschikt voor dagelijks gebruik. 16v rijdt echt veel fijner, vooral de KR's zijn elke keer weer een fantastische ervaring om mee te rijden. PL is wat tammer.
gebruik ook de zoekfunctie even, zijn nogwel meer van dit soort topics.
__________________
'06 A4 1.8T Quattro
'85 Transporter
'85 Golf
|