Zo , vandaag wezen rollen met de jetta.
het viel me eigenlijk een beetje tegen moet ik zeggen.
Standaard levert een KR 138 pk meen ik, nu is er eigenlijk niks aan mijn motor gedaan enkelt een setje webers gemonteerd.
Mijn vermogen is nu 135 pk.
Als je heel logisch na denkt is het ook niet zo heel raar. De motor is niet nieuw of gereviseerd . Dus je mag er vanuit gaan dat deze inwendig al de nodige normale slijtage heeft gehad door de jaren heen.
De mensen van Hurricane wezen me er ook op dat 9 van de 10 16v motoren echt na 10 jaar hun standaard pk`s niet meer zouden halen.
De motor is dus ook niet stuk of slecht , als ik echt pk`s wil gaan halen moet ik de motor laten reviseren , opboren en de kop laten bewerken.
Maar hij rijd verder prima en ondanks de ibiza ontsteking is er ook geen toerenbegrenser meer.
Kan hem mooi door trekken tot 7250 toeren zonder dat hij gaat pingellen of raar reageerd.
Boven de 3000 toeren trekt hij ook in 1 stuk door zonder dipje naar de 7250 toeren toe.
Dus qua pk`s viel het mij een beetje tegen, maar qua rijden vind ik het wel prima zo.
Die verbaasde gezichten op de weg alleen al vind ik super, ze schrikken zich rot als ik ze voor bij kom bij vol acceleren. Die webers laten zich wel goed horen aan de mede mens.
Hier een uitdraai van de run van vandaag.
http://img406.imageshack.us/my.php?image=rollen2oq.jpg