View Single Post
  #106  
Old 15-05-2006, 08:53
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,531
Default

Quote:
Originally Posted by Tommy_cc_
Euhm... misschien een beroerde vraag maar waarom zouden ze een vr6 inbouw afkeuren en een opgefokte 1.8 8v/ 1.8 16v/2.0 16v/2.2 20v turbo wel goedkeuren?

Ik ben zelf bezig met een 2.0 16v ombouw ( waar er al zoveel van zijn ja) en gebruik een scirocco gtx als donor. ik was eigenijk niet van plan om naar de rdw te gaan ( op mijn kenteken staat geen cylinder inhoud/aantal cylinders en de type aanduiding is in code vorm. hij is van 79 dus volgens mij als ik bij een apk station kom en hij is hard,remt goed en CO onder de 1979 waarde dan is t wel ok. dus mag ik rijden. Mis ik hier nu een stuk van het verhaal? ik snap best dat als er 2 cylinders extra in zitten en het blok in v vorm staat de keurmeester ook wel ziet dat t niet origineel is. maar zolang ie aan de eisen voldoet die voor het type auto gelden is er toch niks aan de hand? ik bedoel: mijn donor was een 1.1 mx: remt beroerd, stel je hetzelfde voor maar dan met scirooco schijfremmen rondom/geventileerd en rembekrachtiging. maak mij niet wijs dat t dan minder veilig is.


-motorgewicht
-zwaarte punt in hoogte en balans verandert.
-Veer en demper belasting
-belasting om de motorsteunen veranderen

De jongens in dit topic pakken het goed aan, maar de RDW kan er heel anders over denken.


De golf 1 is als een leegpak melk....slap.
Als je eens wist hoeveel je echt moet aanpassen om vermogen een beetje goed kwijt te kunnen.
Begin eerst maar eens met die stukjes kauwgom die ze motorsteunen noemen.
Dan de manier waarop de motorsteunen de torsie van de motor moeten verwerken. Teken het maar eens uit.
Dan de reaktie krachten in de kop van de auto goed aanpakken.

Zelfs VWmotorsport had het in 79 al aardig in de gaten toen ze rally gingen rijden.
Die hadden speciaal inlas plaatwerk om de kop te verstevigen, en hadden een reaktie/subframe gemaakt voor de motor. OM in het voorste balkje GEEN motorsteun meer op te hoeven monteren!

En de schijfremmen achter is een leuk verhaal, maar bij een golf 1 listiger dan je denkt, het afstellen van de rembalans komt erg nauwkeurig.
Doe je dat niet, dan kom je er achter als je de remmen een keer echt nodig hebt.
Je zal niet de eerste zijn die dan zijn golf afschrijft.


Dus bij een ombouw, denk eerst na wat voor gevolgen je wijzigingen hebben .
Ook al heeft iedereen de ombouw gedaan....jij moet er in rijden!

Doe het veilig.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote