Quote:
Originally Posted by TD15
Mmmm, blijkt dus zo te zitten:
Hij heeft een nok gekocht voor 8v mechanische stoters. Die wilde hij in zijn G60 plaatsen, maar dit wilde niet, want dat was hydraulische stoters en dan moest hij zijn kop uitfrezen...
Ik heb verder nog niet gereageerd, maar lijkt me dat ik bij mij dan ook de kop uit moet frezen, want het verschil tussen de koppen is toch alleen hydraulisch of mechanisch en niet dat bij de ene de nok hoger zit dan bij de ander toch?
|
Nee dat is geen probleem, enige probleem kan je grondcirkel zijn van de nokkenas, en de lifhoogte van de nok.
Een oude GTI heeft een mechanische kop, maar een G60 nokkenas is niet geschikt voor een gewone GTI.
Dat heeft weer te maken met de klepoverlap, die voor je spoeling moet zorgen.
Bij een G60 is dat n.l geen probleem die pompt en perst het er wel uit.
Tevens is de snelheid van openen en sluiten anders.
Maar goed, dat is wat ik bedoel.....concept.
Probeer ingedachte maar eens de klepsteel te volgen hoe die wordt bewogen bij deze nokken.
De mooie is 13,67 lift nagenoeg 300graden. (VWmotorsport)
De lelijke is 9,2 mm lift met 254graden. (standaard G60)