View Single Post
  #17  
Old 05-05-2006, 22:59
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 362
Default

Quote:
Originally Posted by Gti1-G60
Zo te lezen heb je je nog niet verdiept in wat een Nokkenas voor funktie heeft, laat staan de werking.

Een G60, geblazen motor, nokkenas is niet geschikt voor een zelf aanzuiger.

Een 300 graden nokkenas, is een as waar je een motor omheen bouwt, en niet even bouw in en rijden maar.

Concept van een motor is mucho importante.


Dat van die G60 vraag ik dus ook, want er word of forums ook gezegd dat de originele G60 nok zo in je 8v kan .

En ik vraag welke nok ik het best nu (alvast!) aan kan schaffen ivm met de veranderingen die ik uit wil gaan voeren; spagettie, kop flowen en bewerken, lichter vliegwiel, enz!

Nu is die 300 graden nok van Schrick...ik wil weten of met deze nog enigzins (ik snap dat hij niet geschikt is ervoor) te rijden is. Als hij onder de 3000 toeren alleen maar bokt, hokt en stoot...wil ik hem niet! Is hij rustig, alleen totaal geen koppel onder de 3000, dan kan ik het nog overwegen! En dan, als hij toch stoot en bokt, helpen mijn lichtere vliegwiel en de eventuele andere veranderingen door voor meer koppel of een rustiger verloop te zorgen? Theorie is me wel duidelijk, maar ik heb liever ervaringen in de vorm van:

'Het reed voor geen meter, we hebben ****** aangepast en nou is het goed te doen, ook een aanrader om hem wat vroeger te zetten, scheelt ook voor het koppel onderin'...

Snap je me nu ...? Maar alsnog bedankt!

Edit: dat van die G60 nok vroeg ik in een andere thread , sorry!!!
Reply With Quote