![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
02-05-2006, 21:53
|
No personal life
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
|
|
Quote:
Originally Posted by da_vwfreak
Ik heb als + kabel een 35mm2 gebruikt. Dit is dik zat. Maar dit heb ik gedaan omdat mijn accu nu achterin zit. Als laadstroom van de dynamo heb ik 8mm2 geluidskabel gebruikt. werkt perfect. laadt 14,1V volt achterin op de accu. En het kleine kabeltje op de dynamo heb ik vervangen door een 2,5mm2 kabel. ALs + punt onder de kap heb ik de startmotor. Er loopt 1 dikke kabel naar achter en de rest van de + en zitten op de startmotor. En als massa heb ik achterin zo'n gevlochten strip vanaf de accu en gemonteert op een van de gaten van de achtergordels. En een 35mm2 kabel vanaf het blok naar het chassis. Wel voor het monteren de lengte bepalen, eindstukjes bloot maken, vertinnen, oogje er overheen en het oogje weer vast vertinnen. Zo gaat het nooit meer los en dus ook geen kortsluiting ![Wink](http://volksforum.com/forum/images/smilies/wink.gif)
|
Omdat het om wat kortere afstanden gaat heb ik gekozen voor 25 mm2 kabel, zowel + als -. Kleinere kabeltjes had ik nog wat liggen. Het contactpunt op het chassis achter/naast de accu is eigenlijk helemaal naar de knoppen. Ik laat onder de accu wat lassen en ga op zoek naar een nieuw massapunt.
Fred, ik ga via de leveranciers van mijn werk eens op zoek, hopenlijk levert dat wat op. Is het nog handig om koper o.i.d. te gebruiken of is vertinnen voldoende?
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|