26-04-2006, 18:26
|
Forum regular
|
|
|
|
RDW en popnagels in dorpel: ervaringen???
Beste medeliefhebbers,
Ik ben op zoek naar ervaringen van anderen. Het zit zo: in januari dit jaar hebben mijn vriend en ik een T2b aangeschaft. In september vorig jaar hebben we met de verkoper afgesproken dat hij wat laswerk zou verrichten. Toen waren we nog niet echt op de hoogte van methodes en dergelijke dus hebben we niet afgesproken hoe het werk uitgevoer zou worden (nu zouden we dat wel anders doen ). Nu blijkt een van de dorpels met popnagels te zijn vastgezet. De bus is, met de gepopnagelde dorpel, door de RDW in januari goedgekeurd dus we gingen er vanuit dat ook volgend jaar met de keuring dit geen probleem zou zijn. MAAR: we horen verschillende verhalen hierover. De een zegt dat het zeker weten afkeur is, de ander zegt van niet. Om een lang verhaal nog langer te maken: wat zijn jullie ervaringen hiermee??
Bij de RDW wordt ik niet veel wijzer .. de roestnorm die van toepassing is (voor wagens met een niet volledig dragend chassis) is redelijk onoverzichtelijk en erg technisch voor een niet-techneut. Het enige wat ik achterhaald heb, of achterhaald denk te hebben, is dat popnagels niet zijn toegestaan om roestschade te repareren die op zichzelf als afkeur is. De roest was niet zo erg dat het afkeur zou zijn (voordat het opgelapt is) maar bewijs dat maar is ... En kan dit veranderen in een jaar?? Kan de boel doorroesten waardoor het volgend jaar opeens wel afkeur is??
Kortom: een heleboel onduidelijkheden waarvan ik hoop dat er iemand iets kan oplossen. Misschien iemand met werkervaring bij APK of RDW??
Bedankt alvast!
Froukje
|