View Single Post
  #1  
Old 26-04-2006, 17:29
Kevin20v's Avatar
Kevin20v Kevin20v is offline
No personal life
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 2,428
Default Metaal Kat voor een golf 4

Hallo Heren en dames,

Bij mijn Golf 4 1.8 20v (92kw,125pk) is sinds een half jaartje de kat kapot.

Het keramiek is stuk en komt er iedere keer uit rammelen nadat ik op de snelweg heb gereden (120 - 140)
De middendemper is al leeg die is waarschijnlijk stukgeslagen door keramiek van de kat...

Dat klinkt natuurlijk nergens naar, net alsof ik de wagen bij de neckermann gekocht heb.
Lopen doet de golf wel als ontzettend, zo goed heeft de auto nog nooit gelopen!

Ik heb nu dus een Half lege kat, een lege middendemper, en de einddemper is een Titanium remus met typegoedkeuring.

Mijn Probleem:

Ik heb zojuist geïnformeerd naar een nieuwe originele kat en kwam op dit onderdeelnr en deze prijs uit:
1J1 253 058 NX Abgasrohr mit Katalysator F >> 1J-X-800 000* 796€ + märchen.

Mijn golfje wordt dealer onderhouden maar dit vind ik toch een beetje jammer om dat bedrag + montagekosten aan een originele kat uit te geven.

Wat ik dus graag wil weten, is het hier in Nederland toegestaan om een metaalkat te monteren?? Dus is er een metaalkat voor mijn model auto/motor te krijgen die goedgekeurd is??

Ik heb op een duits forum iets gelezen over een 200 cells metaalkat die tuv gekeurd zou zijn, wie kan me daar wat meer over vertellen in de Nederlandse situatie...? :S

Ik heb geïnformeerd bij EPS uitlaten wat het kost om daar een metaalkat te laten maken voor mijn golf, en dat ze die dan laten keuren bij de RDW.

Wie heeft dit al eens gedaan??

Een heleboel vragen, maar ik zou er wel ontzettend mee geholpen zijn!

Alvast bedankt!
Reply With Quote