View Single Post
Old 23-04-2006, 20:41
TD15 TD15 is offline
VW Fanatic

Quote:
Originally Posted by Fred
Nou je kan wel degelijk problemen krijgen met een tweede filter, zeker als het er een is van het verkeerde type..

Bij een injectie motor word er veel meer brandstof "rondgepompt", dan er word verbruikt door de motor...een filter wat te klein is wekt dan te veel weerstand op zodra er meer afgenomen moet worden.

Zeker een systeem met drukcompensatie in de spinnekop is gevoelig voor afwijkingen in de systeemdruk....

Ja ja want naast de regelschuif zit er in de spinnekop nog veel meer zaken verborgen.....bij de KE-Jetronic gebeurt dit zelfs elechtrisch..

Dus elke verstoring in de brandstof toevoer kan al voor hele rare dingen zorgen....het kan bijvoorbeeld naijlen in de toevoer veroorzaken waardoor de motor bij zware belasting kan gaan inhouden of stotteren..

O haha, nee zo bedoelde ik hem niet...ik bedoelde juist dát! Ff anders: er zullen niet veel mensen zijn die een EXTRA filter er tussen hebben gezet! Dat zei ik, omdat hij vroeg of er mensen waren die het probleem al eens gehad hadden en er eventueel de oplossing voor hadden ...
Reply With Quote