23-04-2006, 16:56
|
Postwhore
|
|
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
|
|
Quote:
Originally Posted by TD15
Denk niet dat er vele mensen zo'n probleem hebben met een 2de filter !
Het zou wel kunnen dat je timing iets verkeerd staat, maar kijk daar nog maar niet naar...eerst al het andere controleren ...
|
Nou je kan wel degelijk problemen krijgen met een tweede filter, zeker als het er een is van het verkeerde type..
Bij een injectie motor word er veel meer brandstof "rondgepompt", dan er word verbruikt door de motor...een filter wat te klein is wekt dan te veel weerstand op zodra er meer afgenomen moet worden.
Zeker een systeem met drukcompensatie in de spinnekop is gevoelig voor afwijkingen in de systeemdruk....
Ja ja want naast de regelschuif zit er in de spinnekop nog veel meer zaken verborgen.....bij de KE-Jetronic gebeurt dit zelfs elechtrisch..
Dus elke verstoring in de brandstof toevoer kan al voor hele rare dingen zorgen....het kan bijvoorbeeld naijlen in de toevoer veroorzaken waardoor de motor bij zware belasting kan gaan inhouden of stotteren..
|