Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Nooit gerealiseerd dat 911 armen ook in een 944 - en dus ook in een keverchassis - achterbrug pasten! Cool!
|
Past ook niet zomaar hoor Walter ... om namelijk binnen z'n spoorbreedte te blijven moesten de 'oren' op de torsiebuis
een centimeter of 3 naar het midden worden verzet, en ook in de springplates is een verzet gekomen.
Daar komt nog eens bij dat de 911 draagarmen een centimeter of 6 langer zijn dan 944 armen, dus onder een kever ga
je niet uitkomen met je wielbasis, vandaar ook de torsiebuisverstelling die erop gemaakt is.
Quote:
Originally Posted by Beetspeed
Waarom deze moeite niet gedaan bij de achterwielophanging, dwz tussen torsieafdekplaat en veerplaat??
|
Dat gaat misschien alsnog gebeuren als hij met deze opzet niet lekker uit gaat komen.
Voor nu heeft Mac Gyver ervoor gekozen om 'zoveel mogelijk' de standaard montage van Porsche te gebruiken.
Kan hij later altijd nog naar schroefpoten en de torsiestaven kiepen
Hier nog een detail van de bevestiging van een voorste 911 draagarmpunt.
Achterwielnaven zien nu ook verboord (jaja, van steek 5x130 naar 5x...), en voor de voorwielnaven
is hij nu bezig om daar twee nieuwe voor te draaien, want hij wilde persé de 996 Turbo schijven met
996 Carrera4 remklauwen gaan gebruiken, en met de 3.0SC naven (in combinatie met de nieuwe 5x...
steek) ging dat niet goed uitkomen.