17-04-2006, 19:11
|
Postwhore
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Datreja
Hallo,
Nou ik tegenstelling tot de meesten hier op dit forum weet ik niet zoveel af van auto's hehe. Ik heb dus een paar weken geleden een golf 1.6 gekocht die echt lekker rijdt. Maar laatst goot ik er wat olie bij en wat blijkt. Er zat een dikke bruine smurrie onder de oliedop. Maat van me zei dat er waarschijnlijk een pakking versleten is waardoor de koelvloeistof zich mengt met de olie. Nu is mijn vraag is dit echt slecht voor de motor en zo ja, is het moeilijk om dit te maken. Zolang dingen vast zitten met imbussleuters of met moeren en bouten dan is het niet echt een probleem om het los te krijgen en weer in elkaar te zetten. Ik heb het vaak heel moeilijk met de elektrische bedrading. Ik heb de search functie geprobeerd maar kreeg hier nix over gevonden. Zal eventueel straks wat foto'tjes versturen. In ieder geval bedankt
Forum is echt een dikke bron van informatie als ik eraan wil knutselen.
Gr, Datreja
|
Ik speel even voor de zoek functie......
Zolang het alléén op je vuldop zit kan het geen kwaad, dat is vrij normaal bij auto's die weinig kilometers maken. Elke olie trekt water aan, en vormt emulsie, en dat verzamelt zich meestal op het koudste punt van de motor, in dit geval de vuldop dus..
Zolang je geen koelvloeistof (in ernstige mate) verliest en je olie er redelijk goed uit blijft zien is het niks om je zorgen om te maken.
Gewoon een stuk blazen op de snelweg, zodat de olie goed warm word lost het probleem meestal op, omdat dan het water weer verdampt
|