Ik zal me eerst even netjes voorstellen.
Ik ben Ronald en heb me 2 maanden geleden hier aangemeld toen ik een 6n1 gekocht had.
Deze heb ik vrij kort erop weer verkocht omdat ik een mk1 golf gti wou kopen.
Na slechte ervaring een paar jaar geleden met een gti had ik nogal wat eisen en vond daardoor ook niet echt wat ik wou.
Heb al veel vw`s gehad maar nog nooit een Jetta eigenlijk.
Vandaar dat ik dus langzamer hand opzoek ben gegaan naar een geschikte jetta.
Deze heb ik dus nu gevonden heb er wel aardig wat plannen mee.
De auto is gekocht van oudere mensen en verkeerd eigenlijk in top staat mag ik wel zeggen.
Heeft alleen 2 HELE kleine roestplekjes aan beide kanten net onder de achterlichten.
Dit is een vrij veel voorkomende plek voor oudere vw`s.
Enigste nadeel was eigenlijk dat de mensen nooit echt harder dan 70 met die auto gereden hebben.
De terug weg verliep prima, enkelt hij wou gewoon niet harder dan 135 de 1.6 carb. motor.
Na even volgehouden te hebben werd hij eindelijk wakker geschud en liep mooi door naar de 160. Dit vond ik wel even prima voor die dag.
De plannen zijn als volgt:
De dag na aankoop heb ik bij black devil met zijn groepsaankoop een schroefset besteld van supersport. Deze moet eigenlijk deze week eronder komen.
De logo`s achterop heb ik vandaag verwijderd en zwart gespoten , die chroom look dingen origineel vind ik maar niks.
Ook het logo in de gril moest eraan geloven.
Morgen ga ik die vreselijke striping ( origineel , pasific) verwijderen over de zijkant van de auto.
Dit moet ik wel doen dit weekend want volgende week word hij geheel gepolijst de lak door een poetsbedrijf.
Hij glimt nu ook wel, maar heeft gewoon meer wasstraat gezien dan een emmertje met spons.
Ben nu ook al druk bezig met het verzamelen van de 16v onderdelen.
Ik wil hem dus ombouwen naar 16v, incl. remmerij voor en achter.
Vandaag heb ik de achteras met remdrukverdeler en remklauwen gekocht , brandstof pomp en hulppomp . Draadboom ( helaas oud model). en de fusee stukken voor met remklauwen.
Qua velgen weet ik nog niet wat eronder moet komen, ik had een setje rm velgen liggen maar die heb ik verkocht. Omdat ik toch wat breders eronder wil hebben. Misschien ook wel wat groter.
De trekhaak die erachter zit moet natuurlijk ook nog verwijderd worden.
Hier alvast wat foto`s van de auto zoals ik hem kocht die dag: