met een vuil luchtfilter geeft de luchtmassa meter betere waardes aan dan met een schone.
EN als je chip tuned.... zoals bij chipmeister die chipt eigenlijk met behulp van de LMM.
De koppelbegrenzer gaat eruit.
IS niet de manier.
Op de tdi club is dat ook al te sprake geweest en zijn er meerdere auto's her schreven.
Fouten;
Auto gaat in noodloop.
Turbodruk te hoog dan geeft hij foutmelding.
Trillend vliegwiel.
Er zit een zgn 2 massa vliegwiel op een tdi en die kunnen niet veel extra koppel verdragen.
Gaan dan trillen bij ongeveer 2000 toeren.
Bedenk goed wat je doet.
Mijne is ook bij chipmeister gedaan en of ik tevreden ben
???? niet echt.
Kijk is bij essing of eissing.
En dan nog iets . met een open luchtfilter ( kelk) gaat je LMM naar de haaien.
Of je moet een airbox nemen.
Ik had een k&n filter erop en na een maand was de LMM overleden.
Wil je echt veel pk's
Dan zul je de kop aan moeten passen.
Grotere turbo
Grotere verstuivers
andere pomp
Intecooler
Downpipe vergroten.
GOEDE chipper
VAst vliegwiel met andere koppeling
Verhogen van de kleplift verminderd het roken dus andere nokkenas.
Hij krijgt dan meer lucht.
egr klep dicht maar NIET AFSLUITEN
Intercooler + slangen reinigen
Is het nog niet genoeg moet je een abl blok kopen 150 pk en die tunen.
anders een ferrari kopen
EN een beheersde rechtervoet want je rijd hem snel kapot als je niet netjes warm rijd.