View Single Post
  #14  
Old 09-04-2006, 10:01
Gert's Avatar
Gert Gert is offline
6k and counting...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 6,853
Default

Quote:
Originally Posted by Stijn
Het werkt best. Ik heb het zelf bij gebrek aan beter ook vaker gedaan. Ok, het geeft een niet ideale flow (je zult wel flink turbulentie veroorzaken bij de overgang van 40 naar 45) maar het loopt best. De Ponton bijvoorbeeld had 40ers op 45er spruitstuk...liep gewoon over de 200 hoor

Kortom:

als je voor perfectie gaat en je bent op zoek naar die allerlaatste 5 pk in je 2100cc Defcon-5 16V...nee niet doen

als je Rene bent en je probeert een 16V uberhaupt aan de gang te krijgen...geen probleem


Aha .. goed om te weten dat er een 45er inlaat opzit
De Ponton loopt er idd goed op .
Van dik hout zaagt men planken vervoer : gaat uitstekend .

En wat Leusje oppert : alsof je 40 mm carb ook echt 40 mm is .. wordt erg geknepen door de veel kleinere venturi's . Dus leve de motorcarbs waar 40 mm ook echt 40 mm venturi is .
Reply With Quote