Zo daar ben ik weer...
Tot een weekje geleden was dit ongeveer de status van het hele verhaal:
Hier en daar hebben we al wat nieuwe onderdelen gepast, zoals een zittingkje van de achterbank die er straks in komt:
Het front en de radiator zijn ook geplaatst, waardoor het blokje bijna compleet is om zijn eerste slagen weer te maken.
Maar eerst het hoofdstuk uitlaat: Het spruitstuk van de Scirocco is vervangen door die van de Golf, evenals de voorpijp.
Voor de keuring is het van belang een stuk blik er onder te hebben wat op een katalysator lijkt...
En dus gaan wij daar heel creatief mee om:
Ook een tussendempervervanger is altijd leuk meegenomen:
Waarna het hele zwikje onder de Jetta is gehangen:
Actiefoto: de RVS einddemper wordt even netjes op maat gehangen:
Welke uiteraard flink verbouwd is om Jetta-compatibel te maken
En toen dan ook de uitlaat volledig op zijn plek zat hebben we eindelijk de sleutel in het contact gestoken...
Toen omgedraait...
En het beestje probeerde gelijk te starten. Vanwege de lege benzineleidingen en nog wat ontbrekende bougiekabels
bleef het hier de eerste 10 minuten ook bij. Maar na deze lange winter kwam het blokje toch langzaam maar zeker weer tot leven!! Na een paar keer stotteren en haperen begon hij steeds lekkerder te draaien en dat voelt erg goed moet ik zeggen
We hebben weer een mijlpaal bereikt in dit project
En gaan vol goede moed verder met het afmaken van de afdeling remmen, het interieur en de rest van de Jetta.
We keep you posted!