Quote:
Originally Posted by martin
Misschien een botte reactie van mij:
Ik snap best dat je je klote voelt omdat je de bus kwijt ben.
Maar wat ik mij af vraag is wat nu eigenlijk het probleem is?
Dat uitgerekend hij je bus heeft gekocht en weer verkoopt?
Tja, zo gaat dat eenmaal in het wereldtje.
Dit gebeurd zo vaak dat ik me er niet eens meer aan stoor.
Het is zijn broodwinning. (dan kan ik heb geen ongelijk geven)
Wees er in iedergeval van bewust dat de bus waarschijnlijk nu bij een liefhebber is.
|
Het grootste probleem vind ik dat er in die advertentie niet duidelijk is wat de staat van de bus is. En die is slecht!
Ik ben nog zo naïf dat ik er vanuit ga dat mensen eerlijk zijn over datgene wat ze verkopen. Zoals ik dat ook ben geweest.
En ik vind het sneu voor degene die de bus ooit gaat kopen.
En waar ik me ook een beetje aan stoor is dat Arjan mij de indruk gaf dat hij de bus voor zichzelf wilde houden. Ik heb er een paar keer naar gevraagd.
Mensen zoals hij drijven de prijzen wel op van jouw hobby, zonder enige liefde voor die hobby. Door mensen zoals hij ga je wel meer mensen (verkopers) wantrouwen dan misschien nodig is.
Dat dit zo vaak gebeurd, dat jij je er niet meer aan stoort is jouw probleem. Dit is de eerste keer dat het me gebeurt en ik stoor me er wel aan en ik zal me altijd aan dit soort praktijken blijven storen. En als er een manier is om er iets tegen te doen zal ik dat altijd proberen i.p.v. me er niet aan te storen.
En jouw laatste zin snap ik niet helemaal:
Wees er in iedergeval van bewust dat de bus waarschijnlijk nu bij een liefhebber is. Wie is die liefhebber dan?
Ik hoop dat ik het voor jou iets duidelijker heb kunnen maken
Groet, Martin