21-03-2004, 14:01
|
|
Class of 2003
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 8,760
|
|
De oliekanaaltjes in de kop zelf (naar de stoters toe) gaan niet zo snel dichtzitten, omdat er een flinke oliedruk op staat. De gaatjes in de stoters zelf wel... Ik sluit echter niets uit, maar wel raar als ze alle 16 ineens dichtzitten!
Zou het inderdaad in het oliesysteem zoeken. Heb je een oliedrukmetertje? Zoals Fred zegt je filter vervangen, zou dicht kunnen zitten. Oliepomp kan ook van alles mis mee zijn (zeefje dicht, bypass opengesprongen etc) maar die heb je al vervangen. Krijgt de oliepomp wel aandrijving? Wil ook wel eens gebeuren dat de tandwielen van tussenas naar oliepomp kapot gaan.
De olietoevoer naar een 16v kop heeft een vreemd traject: het olietoevoergaatje in het onderblok sluit niet aan op een gaatje in de kop. In de koppakking zit een sleufgaatje naar een kopbout. Het gat in de kop voor die betreffende kopbout is een paar mm groter waardoor de olie om de kopbout kan stromen, en een paar cm naar boven zit er weer een zijkanaal in waarvanuit de olie verder wordt verdeeld door de kop. Beetje raar systeem dus, met een paar kleine doorgangen. Zou kunnen dat er daar iets verstopt is geraakt?
Als ik de oliedop van een 16v open doe terwijl hij loopt dan is het niet zo dat de olie je tegemoet komt spetteren, maar je ziet duidelijk die ene nok in de olie lopen en olie rondslingeren.
__________________
Quote:
Quagmire: Hey there sweetie, how old are you?
Connie: 16.
Quagmire: 18? You're first.
Connie: Mom!
Quagmire: I like where this is goin'! Giggidy, giggidy, gig-gi-dy!
|
|