View Single Post
  #21  
Old 06-04-2006, 19:15
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Quote:
Originally Posted by Fred
Nou...er zijn zat 16V blokken die inmiddels meer hebben gedraaid, en waar niet zachtzinig mee is om gesprongen.....als het bijv aan de lagers van de Big ends zou liggen zou dat zich al eerder op een andere manier mannifesteren......de lagers van de krukas en drijfstangen kunnen mist ze niet droogdraaien heel veel hebben. Bij hogere km standen zijn het vaak de zuigers / zuigerveren / cylinders die gaan opspelen....zelden de andere lagers

Ik zeg niet dat het niet zou kunnen....maar het lijkt me sterk dat het echt zo is....ik heb namelijk dezelfde klacht gehad bij mijn 8V....oliesensor stuk, vervangen door in eerste instantie een verkeerd type.....hoop mensen riepen dat blok is op bij 200000 km....nu 60000 verder draait ie nog steeds, maar wel met de juiste sensor ..
Natuurlijk, maar er zijn weinig 16v's te vinden met hele hoge kilometerstanden, of vergis ik mij? Een 8v is wel wat robuster, maar het verschil zit 'm misschien niet in de lagers.

Daarnaast zou inderdaad de oliepomp de oorzaak kunnen zijn (wat dan wel weer gevolgen voor de lagers heeft...)
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote