06-04-2006, 15:35
|
|
Forum Newbee
|
|
|
|
Nou laat ik het zo zeggen. Het staat nergens, maar uit mijn telefoongesprekken bleek dat er eigenlijk niet echt over nagedacht is. Het is in principe een belasting kwestie.
Een boete wordt volgens de medewerker van de belasting die ik sprak, normaliter gerelateerd aan het voordeel dat je hebt gehad, dus zoiets als, je rijdt al 2 jaar in die auto grijs i.p.v. geel, dat heeft je 500 euro voordeel opgeleverd, we doen dat x 2 en dat is je boete. Ik weet niet precies wat de boete is, maar dit is een beetje het idee volgens mij.
Als je niet belastingplichtig bent, heb je dus ook geen voordeel. Boete = 0 euro.
Ze hebben mij letterlijk gezegd dat ze er geen probleem in zagen. Aangezien de verkeerspolitie die boetes uitschrijft, heb ik het hen ook gevraagd, maar die zei hetzelfde, alleen dat er wel een originele bank in hoort te zitten. Ik heb ook nog gezegd dat dit in het geval van de Mehari bijvoorbeeld slechts gewoon een plankje met een stukje schuimrubber is, maar dat wist hij en dat was ook geen probleem.
Ik zou me er dus geen zorgen over maken.
|