View Single Post
  #17  
Old 04-04-2006, 22:50
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Maar zeg, hoeveel kilometers heeft je blok gelopen? Heb je een blok gekocht waarvan je de km-stand zeker weet, of lag ie ergens los op de plank?

Bij km-standen van 250.000+ kun je ervan uitgaan dat de lagerschalen van een 16v best versleten kunnen zijn. Er wordt niet altijd even zuinig mee omgesprongen...
Als je hem niet gereviseerd hebt, vermoed ik dat het blokje een beste hoop kilometers gelopen heeft, wat je ook is verteld.



Nou...er zijn zat 16V blokken die inmiddels meer hebben gedraaid, en waar niet zachtzinig mee is om gesprongen.....als het bijv aan de lagers van de Big ends zou liggen zou dat zich al eerder op een andere manier mannifesteren......de lagers van de krukas en drijfstangen kunnen mist ze niet droogdraaien heel veel hebben. Bij hogere km standen zijn het vaak de zuigers / zuigerveren / cylinders die gaan opspelen....zelden de andere lagers

Ik zeg niet dat het niet zou kunnen....maar het lijkt me sterk dat het echt zo is....ik heb namelijk dezelfde klacht gehad bij mijn 8V....oliesensor stuk, vervangen door in eerste instantie een verkeerd type.....hoop mensen riepen dat blok is op bij 200000 km....nu 60000 verder draait ie nog steeds, maar wel met de juiste sensor ..
Reply With Quote