30-03-2006, 22:39
|
|
VW Enthousiast
|
|
|
|
Deze mail kreeg ik in mijn PM. Het antwoord op de Fanmotor staat erin, succes met je project.
Re: fanmotor
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Originally Posted by breadfan83
heey ,
k zag dat je iets had gepost over n weerstandje in de fanmotor van de golf waardoor de verwarminge t alleen op de derde ventilatorstans doet.
me pa heeft dit met zijn audi 80, en k dek dat de tecniek wel gelijk zal zijn
zou je me miss een beetje uitleg kunnen sturen hierover?
super bedankt kerel!
chris
Hee Chris,
Ik had dit iets van twee jaar geleden ook namelijk.
Ten eerste: je fanmotor zoeken, van een golf 2 zit'ie aan de bijrijderskant onder je dashboard, schuimrubber een beetje wegtrekken (zit los) en je ziet hem.
Dan: Op je fanmotor zit aan de zijkant een ijzeren plaatje wat je er geloof ik af kunt klikken (moet je even op je gemak bij jezelf proberen).
Op dit plaatje zitten twee weerstanden (eigenlijk drie, maar de derde is gewoon een verbinding, weerstand=0 Ohm). De twee echte weerstanden zijn voor stand 1 en 2 en gaan heel vaak kapot bij Golf2, de derde is gewoon metaal, gaat dus niet kapot, waardoor stand 3 het altijd blijft doen.
Of: je bent handig en je soldeert twee nieuwe weerstanden ertussen of je gaat naar de sloop om zo'n plaatje met weerstanden te halen (ik gedaan), maar omdat het vaak voorkomt is er kans dat 'ie ook kapot is aanwezig (vaak proberen ze je gelijk de hele motor aan te smeren trouwens).
Ik weet eigenlijk niet of je zo'n plaatje ook los bij de dealer kunt halen?
Laat het weten als het is gelukt (en ook bij de audi)
Succes!