View Single Post
Old 30-03-2006, 18:34
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder

Ik heb de hele handel in mijn Golf net omgebouwd. Het moeilijkste was om die verrekte tellerkabel los te krijgen (vind ik tenminste), mijn kabelboom lag er bovenop door geknapt tyrips :S

Maargoed ik heb de handleidingen van http://www.blauetachos.de/doc/vw/index.htm doorgekeken. Even snel. Maar ik heb gewoon alle knoppen open gewerkt en weer aangesloten. Vervolgens de verlichting aangezet en alles doorgemeten met een multimeter. Weet je tenminste zeker waar de + en - zit.

Ik heb enkel 3mm leds gebruikt. Voor de tellerbak 7 blauwe en 2 rode. Voor de knoppen 1 blauwe en 1 rode per stuk (voor lichtschakelaar heb je maar 1 led nodig). En als laatste 2 blauwe voor het bedieningspaneel van de kachel. Maar misschien maak ik daar wel 3 van, nog eentje extra helemaal aan de rechterkant is niet verkeerd namelijk.

De knoppen zijn bij mij dus zo dat het symbool blauw is en als ik de knop inschakel dat het voormalig oranje lampje onderin (lampje zelf ziet niet onderin maar dat zie je dan wel snel genoeg) rood is. Je kunt het oranje stukje plastic gewoon laten zitten. Het ledje zorgt er wel voor dat het normaal rood kleurt.

Ik heb wel wat foto's maar deze zijn niet echt scherp helaas. Ik zal ze zo eens plaatsen. Het diffussiefolie moet ook nog in de knoppen. Maar dan kan heel makkelijk achteraf nog.

Alle spullen heb ik bij Steve010 weg. Mooie service van hem!
Reply With Quote