![Old](https://www.volksforum.com/forum/images/statusicon/post_old.gif)
29-03-2006, 21:38
|
![Corine_mk2GTI8v's Avatar](image.php?s=37a37e1761747038a1c0cc92eb2b38e1&u=3386&dateline=1138801162) |
Forum Newbee
|
|
|
|
Voor een (semi) oldtimer verzekering heb je een eerste voertuig nodig voor dagelijks gebruik. Als je heb zonder eerste voertuig wil verzekeren als semi oldtimer zul je een verzekeringsmaatschappij moeten vinden die een uitzondering voor je wil maken. Helaas zijn er geen verzekeringsmaatschappijen die standaar een uitzondering willen maken, anders zou het geen uitzondering meer zijn. Dus ik raad je aan om gewoon meerdere verzekeringsmaatschappijen te bellen of ze die uitzondering willen maken, qua prijs verschillen oldtimerverzekeringen niet zoveel. Of zoek eventueel een tussenpersoon die een verzekeringsmaatschappij willen zoeken voor je die een uitzondering willen maken. Tussenpersonen hebben meestal wel goeie contacten met verzekeringsmaatschappijen en kunnen eerder een uitzondering voor je regelen dan jijzelf.
Mij lukte het overigens niet mijn 21 jarige golf 2 GTI als uitzondering verzekerd te krijgen omdat ik pas 18 jaar ben. Daarom ben ik nu als de sodemieter mijn motorrijbewijs te halen zodat ik straks wel een eerste voertuig heb. (motor verzekering kost ongeveer maar 150 euro per jaar gewoon wa)