29-03-2006, 10:36
|
|
VW Addict
|
|
Join Date: Aug 2004
Posts: 671
|
|
Ik herinner me nu nog iets wat ik bij mijn Kever ook gehad heb en wat ik inmiddels bij mijn 2 liter motor ook heb gezien. Er zit een klep in je luchtfilter die volgens mij automatisch schakelt tussen warme lucht rechts onder je motorplaatwerk bij je cilinders vandaan of koele lucht uit je luchtinlaat rechts(er zit als het goed is een slang rechts in je motorruimte die richting je accu wijst). Ik weet even niet meer of die klep nu met vacuum of d.m.v. een thermostaat bediend wordt, maar volgens mij heeft dit er wel mee te maken. Als die klep bijvoorbeeld niet meer naar warme lucht schakelt kan je die bevriezingsverschijnselen krijgen. De slang zie je als je goed kijkt rechts achterin de motorruimte op deze foto:
Nu moet ik er wel bij vertellen dat ik geen expert ben op dit gebied, het is dus "van horen zeggen".
__________________
hoog (bn.)
1 reikend tot of zich bevindend op een punt dat naar verhouding ver boven het referentiepunt ligt <=> laag
|