View Single Post
  #50  
Old 17-03-2004, 15:48
schrauber schrauber is offline
Forum regular
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 75
Default

mss helpt dit een beetje

VR-6 ombouw golf II(19E)


LET OP: De auteur is niet aansprakelijk voor om het even
welk type van fysiek, financieel, emotioneel of een andere soort beschadiging voortvloeiend uit het gebruik van de informatie in dit document.

Algemene benodigdheden

Aandrijving:

-assen en stuurinrichting van vr6 overnemen.

ophanging:

-sportophanging, veerpootbrug voor en achter.

servo:

-zonder servo geen goedkeuring.

remmen:

-vr6 remmen overnemen.

koeling:

-G60 of 16V koeling(klima).

uitlaat:

-vanaf katalisator alles van vr6 overnemen.

Onderdelen die nodig zijn bij ombouw

golf of corrado vr6-motor 2.8l 174 pk of 2.9 190 pk.
motor met alle noodzakelijke onderdelen,injectie,alternator,servopomp, versnellingsbak met kabelbediening,motorsteun en lager (3 stck.),
radiator met ventilator(golf 3 vr6 of golf 2 G60)
Elektronica(black box),uitlaatcollector,katalisator,lambdasonde,
Motorkabelboom compleet,
Remmen Golf 2 G60( of golf 3 enkel met voor en achteraan schijfremmen),
Golf G60 met wiellagers enz....
Hoofdremcilinder van G60 of VR6, remkracht versterker van G60 of VR6,
Stuurstangen Golf 2 G60, kilometerteller golf VR6, zekeringskast (+ houder golf 2 bwjr 90-92) , kabelboom golf 3 vr6 of vanaf bwjr 90 kompleet,
Benzinetank met pomp vanaf bwjr. 90 of golf 3 VR6, gaskabel corrado VR6,
Aandrijfassen golf 16V of G60
De ophanging van Golf 16V of golf G60, koni geel of H&R
63ah batterij
origineel vr6 vanaf katalisator of uitlaat moet Groep A afmeting hebben min(63,5mm)
onderdelen die gekocht moeten worden.

vw onderdeelnummer.

357 199 201
535 129 607 E
357 199 356
357 721 335 E
02A 141 708 A
02A 141 728
357 953 513 F01C
535 953 519 A 01C

OPGELET!!!!!!!!!!!!!! Bij het inbouwen van een corrado motor vervalt het inbouwen van motordrager en de luchtfilterkast.


Alles met kennis van zaken verwijderen en VR6 onderdelen terug inbouwen.

Dit zijn de specificaties waar de wagen aan moet voldoen.



Het demonteren van de bedradingsuitrusting in het interieur

Eerst de batterij verwijderen

Verwijder eerst het volledige interieur tot en met het dashboard en de tapijt.
Alle kabels, aan het contakt en de verlichting demonteren,
De zekeringdoos volledig verwijderen en ook alle instrumenten die nog overschieten(bv radio ,middenconsole, .......) het interieur moet volledig verwijderd zijn( er mag helemaal niets meer in het voorste gedeelte van de wagen blijven)

Demonteren motor,Versnellingsbak en remmen

bumpers , grille , koplampen , radiator en tenslotte het front demonteren.
Dan is het de beurt aan de cardanassen en ophangingsonderdelen ; daarna de volledige uitlaatlijn.

Nu kan u alle losse onderdelen die nog aan de motor en versnellingsbak vaszitten demonteren inclusief alle kabels en tubes( vb: verwarming enz..)

Nu hebt u eigenlijk alleen de motor nog los te maken en te verwijderen ( dit kan samen met de versnellingsbak)

Dan moet U de totale bedradingsuitrusting in het motorcompartiment verwijderen.

Ook de volledige ophanging (draagarmen enz..) moet u demonteren.
Nu hebt U in principe vrij spel voor het monteren van de nieuwe krachtbron.


Monteren van de motor van de , Versnellingsbak en rem

Eerst de draagarmen (van golf 3 VR6 of Corrado VR6) met de stuurinrichting
van golf 2 monteren (aan de originele bevestigingspunten), daarna de vollegige stuurinrichting terug monteren
Nu de voorste motordrager van een corrado vr6 installeren
Nu is het tijd de motorsteunen te monteren.
Om de motor in te bouwen moet u de motorruimte een beetje aanpassen.
Daarom moet u aan de rechter kant (op de plaats waar de luchtfilter kast zat)
Ter hoogte van de aandrijfassen plaats maken voor de motor.

!! Belangrijk, daar zich anders schade aan de motor kan komen tijdens het rijden!!!!

U moet aan de binnenkant van de motorruimte doorvoor een uitsparing maken van 2 tot 3 cm diep en met een lengte van ongeveer 5 tot 10cm

( u kan deze indien u dat wenst proper aanwerken zodat de plaat niet beschadigd lijkt)

Als U dat gedaan hebt kan U de kabelboom en de motor monteren.

Als aanrijfassen kan U die van een golf GTI of nog beter die van een g60 gebruiken


Nadat U de kabelboom gelegd hebt en de motor gemonteerd kan U ook de rest van de aanbouwdelen monteren.
De houder van de servo kan van bijde modellen gebruikt worden

U kan de hoogte daarvan ook zelf regelen naargelang dat U dat verkiest

Bij de ombouw naar de G60 remmen moet U in gedachte houden dat U niet alle maten van velgen kan gebruiken ( 13,14 en sommige 15” velgen) kan U niet meer plaatsen wegens de grootte van de remschijven en klauwen.

Voor de koeling van de motor kan U zowel de vr6 en de g60 radiator gebruiken.
Het beste kan u gerbruik maken van de corrado vr6 radiator.
Bij gebruik van de g60 radiator moet u de hoek van de slang aanpassen.
Het aanpassen van de slang kan u doen door een metalen hoekbuisje van dezelfde diameter tussen de twee slangen te plaatsen.

Als U de vr6 radiator gebruikt moet u opletten dat bij het monteren in het front de radiator niet te dicht bij de motor staat zodat deze gaat schuren. .
Bij de gasklepvan een golf 3 vr6 moet U de bevestigingshaken van de golf 2 verwijderen en deze vervangen door de haken (lange) van een golf 3, of gewoon een corrado gasklep gebruiken
Voor de koppelingspedaal moet de lagers veranderen ( deze moet U zelf aanpassen)
Of bij gebruik van (Nr :V357 199 356) moet u niets aanpassen.


De kabelboom inbouw in golf 2 van Bj.90

In omgekeerde volgorde als het demonteren
OPGELET

Het is belangrijk dat U de juiste zekeringskast en houder gebruikt

En dat de opening vergroot moet worden



Bij het monteren van de kabelboom moet u de opening in de waterbak groter gemaakt worden.

De black box kan in de plaats van de transistor gemonteerd worden want deze is nu nutteloos


OPGELET!!!!!!

Je moet er wel voor zorgen dat er geen water aan de black box kan komen
Verder moet je er voor zorgen dat de stroomkabel voor de elektronica ( in het interieur, geel/rode stekker) permanente stroom heeft.

Verder moet u ook zien dat u juiste schema hebt van de zekeringkast.

Als u een golf 3 of carrado dashoard wil plaatsen moet je aan de achterkant van het dashboard de smalle rand afsnijden.
Aan dezijkant moet je met een hete luchtblazer her dashboard warm maken zodat je dat kan vervormen zodat de deurpanelen niet tegen het dashboard komen.

Aan de achterzijde moet je de bevestiging aanpassen zodat je het goed kan vastschroeven vanuit de motorruimte.

Je kan natuurlijk ook het originile dashboard met de tellers van een golf 2 gti gebruiken( wel moet je opletten dat de teller tot 260km/u gaat en de toerentalmeter tot 7000 of 8000 tr/m gaat, en het moet van na1988 zijn) een elektronische teller die kan je herkennen aan de meerpolige stekker.

Het kan ook zijn dat de teller mechanisch is en dan moet je dat nog ombouwen of gebruikmaken van het eerder genoemde passat onderdeel

Bij vr6 motoren met een klimaatregeling(airco) moet je dat je de riemen met nummer VW028 903 137T gebruiken hiervoor gebruik je dan best de versie van de
corrado vr6




created by .........