Thread: Altijd wat :(
View Single Post
  #58  
Old 24-03-2006, 22:00
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Om het even duidelijk te maken, de basisdiameter van de nokkenas zelf is verkleind. Dit moet opgevangen worden met de shims of kokerbussen. Als je de basisdiameter van de nokkenas verkleind, wordt de nok/as verhouding groter! Met andere woorden, de nok wordt groter.Waar uit resulteerd dat je de nok weer een andere vorm kunt geven, waardoor je de karakteristiek van een nokkenas kunt bepalen.

Als je hydraulische klepstoters hebt, vangen deze de verkleinde diameter van de as op. Heb je mechanische stoters, zul je dit met shims en/of kokerbussen moeten aanpassen. Zelfde verhaal met ombouwen van hydro naar mech stoters, daar komt ook een stoterbus in, waarna je de kleppen moet stellen met shims.

Dit doen motorsport firma's dus ook die custom nokkenassen aanbieden, deze laten ze slijpen van een blank....same idea!
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote