View Single Post
Old 24-03-2006, 16:57
orange's Avatar
orange orange is offline
Forum Newbee

Question motor (2 liter) van t2b bus wordt te koud: winterstand?

Hallo allemaal,

Sinds vorige zomer hebben mijn vriend en ik een T2b bus. We hebben er de hele zomer in rondgereden, zonder problemen. Rond oktober/november moesten we af en toe 2 of 3 keer proberen te starten, maar reed hij verder nog normaal. Toen we hem echter half november naar de winterstalling brachten, was het echter helemaal mis. Hij ging steeds langzamer rijden (ipv 110/120 op de snelweg op een gegeven moment nog maar 80!) en bij de stalling aangekomen, zagen we dat 1 carburateur helemaal wit (aangevroren) was. Ai.

Natuurlijk hebben we wel eens van het fenomeen zomer-/winterstand gehoord, maar we hebben nog niet kunnen vinden hoe we de bus eventueel van de zomer- op de winterstand kunnen zetten. Ik geef toe: ik weet helemaal niks van auto's, laat staan van luchtgekoelde motors. Maar ik wil het busje wel graag goed houden, want het is echt super om daarin rond te toeren (zoals iedereen hier natuurlijk wel weet!).

Kan iemand mij vertellen hoe we de bus op winterstand kunnen zetten? Graag een gedetailleerd stappenplan, als dat mogelijk is...

Ik ben nieuw op dit forum, maar blij verrast om te zien hoe enthousiast iedereen is en hoeveel men weet. Hopelijk weet ik straks ook hoe ik de bus in de winter aan de praat houd!

Alvast bedankt.
Reply With Quote