View Single Post
Old 20-03-2006, 12:32
bobby-digital's Avatar
bobby-digital bobby-digital is offline
No personal life

Send a message via MSN to bobby-digital
Angry remmen-issue golf 1 GTI 16V

beste vw vrienden,

had in de planning om zaterdag " even" de remklauwen voor de te vervangen en de boel te ontluchten, na montage kregen de boel niet ontlucht. de andere kant op was de leiding gewoon open, als je de compressor op je ontluchtingsnippel zet borrelde het in het reservoir omhoog..... erg vreemd dus. dan zou je denken dat de hoofdremcilinder niet helemaal frisjes werkt, aangezien het tankje vol met rommel zat en we ook geen druk op het pedaal kregen. dus van de werkplaats terug naar de garagebox, dwars door de stad zonder remmen......
Achter de golf maar een sleepkabel gehangen en de audi van menne maat gesleept, golf dus trekken zodat de slepende auto kan remmen best spannend maar het is goed gegaan

om het nu gelijk maar goed te doen, wil ik iig nieuwe hoofdremcilinder en revisiesetjes voor de 4 remklauwen bestellen.
aangezien het leidingwerk bras gemaakt is destijds, van trommels naar schijven omgebouwd, wil ik gelijk alle remleiding vernieuwen. hiervoor kun je volgens mij gewoon rol koperleiding kopen en dat alle kanten ombuigen.
tevens is de planning om de remdrukverdeler te installeren zodat je vanbinnenuit de auto de remdruk aan de achterkant kan regelen.

nog tips en/of aanwijzingen voordat ik hieraan ga beginnen??

heb de remmen van een scirocco 16V eronder zowel voor als achter, heb nu een golf 2 16V hoofdremcilinder erop zitten, zijn er andere of betere verkrijgbaar of moet ik gewoon dezelfde weer bestellen??

thnx maarten
Reply With Quote