hier even een korte update over de passat !
Omdat het winter is en ik het momenteel druk heb met het 16v project van lunatic ,gebeurt er momenteel weinig met de passat.
Maar toch wil ik jullie wel op de hoogte houden van het wel en wee van de vr6!
En ja ,ook van een vw gaat er wel eens iets stuk ,en ik had de pech dat bij die van mij vorige week de bovenste radiateurslang begon te lekken .
Eerst dacht ik dat het koelvloeistof omloop pompje lek was ,en heb deze er af gehaald om te controleren ,toen bleek dat deze ook stuk was .
Dus eerst even een noodreparatie gedaan d.m.v een stukje pijp en een oude slang ,en de volgende dag maar even naar de onderdelen leverancier gebeld(beiboer vw onderdelen in kollummerzwaag)
Een nieuwe slang besteld en even gevraagd wat het pompje kostte .
dat viel dus tegen ,want onder de 140 euro kon ik geen originele krijgen !
Ook was de slang best wel duur ,maar die wou ik toch nieuw.(86 euro
)
Gelukkig ben ik wel bekend bij de sloperijen in de buurt en ben zaterdag even langs gereden voor zo'n pompje en heb er één gevonden van een '96 vr6 variant ,voor maar 15 euro!
Dus dat was weer mazzel hebben !Jammer dat er geen slang meer was ,dus die zit er nieuw op
Verder gaat het verder goed met de passat en zal die nog heel lang blijven !
O ja waar ik ook nog achter kwam ,met dit mooie gladde weer , is dat de abs dus ook meehelpt met het wegrijden op gladde ondergrond!
Dus fungeerd als een soort "traction control"systeem , de abs remt dan het meest spinnende wiel af ,wat het wegrijden wel vergemakkelijkt!
Dat zijn dan weer van die dingen dat ik niet eens wist !
O ja vanmorgen ook nog even een paar foto's gemaakt voor de foto liefhebbers onder ons!
(ook nog even een setje originele vr6 emblemen besteld ,maakt de auto even een beetje exclusiever...)
Tot zover de update ! ik hou jullie op de hoogte ,nu maar snel hopen dat t zomer word dan kunne de tt velgen eronder !!!!!!
groeten Wytze