View Single Post
  #13  
Old 02-03-2006, 19:00
Sancho Sancho is offline
Forum Regular
 
Join Date: Mar 2005
Posts: 109
Default

hiersé


de phille had op zijne nieuwen daily driver een stuurdopke teveel...
en ik vond da cool voor mijnen bus :-)
missch ni ieder zijn smaak but who cares...

Het ding is wel nog ni deftig geïnstalleerd ze maar da komt wel :-)

voila hier zijn we...
als ge vergelijkt met vorige foto's, dan ziet ge dat deze kant serieus veranderd is!


kpeins dat da wel volstaat voor den buitenkant...
de neus en de achterkant zijn toch duidelijk van een dikker staal gemaakt,
of er zit meer stevigheid in omdat het geen vlakke oppervlakken zijn
verder ook nog alle viezigheid (lijm en teerresten) van de wanden en het dak verwijderd, kwestie dat de straler daar niet met hopen zand op moet zitten


elke zwarte plek die ge ziet, daar zat zo'n 4mm vastgekoekt teer op


plezant zenne zo werken met die tolborstel op de slijpmachien boven uwe kop...

Verder heb ik in een potje nog wat gedroogde menie ontdekt




kwas echt verbaasd hoe flexibel dat da nog is...
blijkbaar goe gerief, kheb der nog effe mee zitten prullen :-)

voila
that's it.. lijkt op foto ni zoveel...
maar morgen gaank al wa beginnen demonteren,
dan zal het het verschil wel sneller merkbaar zijn!

voila sé
vandaag:
veel gevloekt op schroeven die vastzitten
2 boren gebroken...
maar ook serieus verder geraakt

alle ramen eruit (2 gebroken :-( ) dus als er nog iemand een voorruit heeft voor mij...


zoals ge ziet zijn de raamrandjes nog héél goed
hier en daar een klein gaatje, maar kzou zeggen 95% goe




de slotmechanismen overal uitgehaald



de ramen van de voordeuren gans verwijderd


en ook beide deuren zijn vanboven supperhard


elentriek uitgedund, dashbord leeggemaakt




total pic:



morgen motor eruit, en benzinetank...

btw ik kreeg die pen langs geen kanten uit die deuren hé
hoe hard ik ook hamerde met mijn doorslag...
dees word nog een dik probleem!

hupla vandaag weer een en tander gedaan...
na het jammerlijke nieuws van de spit, meteen iets anders geprobeerd
maar eerst
moteur eruit


bus klaargemaakt voor transport


zalig toch hé die Einzer dat meewerkt voor de bus


vertrek uit de garage


en ja!!!
het was enorm koud


onderweg effe stoppen omdat het te koud was zonder bril


aankomst aan de werkweide (met inbeeld de phille, meneer neemt efkens ne gansen dag pauze met studeren...)
merciekes hé man


busken omhoog




is testen hoe dat da zandstralen just gaat...





spijtig genoeg ging het langs geen kanten...
hobbygerief werk ni goed voor zo'n dingen :-(
maar we werken aan een oplosssing...

Greetz
allez hup hier de fotokes

linker achterhoek, daar zat nen hoop plamuur op,
en ik vreesde dat het allemaal polyester was (het bewoog heel gemakkelijk)


maar wat blijkt, het is nog origineel plaatwerk, alleen met een accidentje ofzo is dit gescheurd geweest...
kweet nog ni wat ik ga doen, de hoek toch vervangen (is voor de rest niks aan) of dit terug in model krijgen...

de rechterachterhoek
[img]
[/img]
ook hier is zo'n reparatieke geweest
jammergenoeg hier wel nen hoop gaatjes


ik vermoed dat deze komen door lekkend batterijzuur in het verleden...

De benzinetank


nog goed gezond, kwam ook bijna geen vuiligheid uit...
en met een vlotter erop
weet iemand of dit een originele tank is? (correct voor nen 58er)
de vlotter is in ieder geval niet origineel.. en werkt op 12V :-)

hier zat de benzinetank




nog wat vuil, hier gaank wel nog is met de slijptol langst een volgende keer

de cabine


elentriek goed ingepakt, maar de dashbordtray krijg ik niet verder los,
men kilometerkabelke komt niet uit men wiel

overallview van het interieur


bijna leeg,
just de grote stukken zitten er nog in, want waar moet ik er anders mee blijven hé :-)
wel eerst alles schoon propergeborsteld en de teer is gans weg

overallview buitenkant




hoog hé die bus :-)
wel handig voor de moment,
zo kank nog vanalles eronder steken :-)

gisteren nog nagekeken...
in deze garage was het zelfs met de serieuze koude van de laatste dagen...
niet kouder dan 2°
dus das ok hé
tis er ook totaal niet vochtig, dus men busje staat er goed :P

Voila da wast voor deze moment sé
update

eerst effe een nieuw tooltje


ok tis geen dremel, maar voor 1/3 de van de prijs...

binnendorpel geplaatst (alles is wel maar los gemonteerd, lassen volgt later)




vanonder gezien




de binnen tussen en buitendorpel eruit, en alles proper opgekuist




den nieuwe dorpel onder de deurtjes passen


als ik wil dat het mooi past met de originele voorkant
dan valt het bovenste van de dorpel wel niet zo mooi samen met het einde van de vloer


kheb nu het randje van de vloer moeten omplooien


en zelf dan past het nog niet echt
vroeger zat het nu "rode bovenrandje" mooi het plooike in de vloerplaat

met de deurtjes toe geeft het wel een goed zicht


ze steken niet uit en sluiten mooi



het stuk achter de deuren is ook al passend gemaakt

en dan den andere kant


buiten en binnendorpel er zo goed mogelijk aant uitkrijgen


op sommige plaatsen is het al allemaal mooi weg


ook het onderste van de stijlen weggesneden


dit dus




ik heb begrepen dat dit niet te koop is?
klopt dat...
of heeft iemand weet van mensen dat da maken?
anders zalk weer zelf aan de slag kunnen :-)

dees weekend de linkerkant afwerken en hopelijk de binnendorpels er definitief in


Voila nu kunnen jullie ook weer meelezen sé
__________________
trailerqueens SUCK
Notchback '68
daily driver
http://photos.yahoo.com/tanguylegrand
Reply With Quote