View Single Post
  #37  
Old 25-02-2006, 20:08
Blue Rallye's Avatar
Blue Rallye Blue Rallye is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 109
Default

Op de 2E tussenas gaat nooit en te never het riemwiel van een 16V passen. De aansluiting is heel anders. De distributieriembreedte van een 2E is 20mm en die van een 16V is 26mm. Je moet dus alle riempoelie's van een 16V gebruiken.
Oplossing: Complete oliepompaandrijving van een ABF of 9A gebruiken (2e hands NIET te vinden, nieuw kost deze dik 500 Euro). Of KR/PL tussenas het tandwiel afpersen, 2E tandwiel erop persen, moet alleen 4mm in de diameter afgedraaid worden. ABF/9A rondsel/oliepomp/afsluitdop gebruiken.
De complete KR/PL oliepompaandrijving icm de 92.8mm kruk gaat niet passen, de drijfstang van de 4e cilinder loopt tegen het tandwiel van de tussenas aan vanwege de grotere slag, daarom heeft een 2liter een kleiner tandwiel op de tussenas.
Nu zou je dit tandwiel iets kunnen bewerken en de drijfstang iets kunnen bewerken, dit loopt vaak op een drama uit, het tandwiel gaat nl. vreten als je dit doet. Ik ken nl. een paar autocrossers die dit is overkomen en bij een ander gaat het goed...

Ik heb zelf e.e.a. beleeft met ombouw naar de 95.5mm dieselkruk in mijn 16VT, ik zal je de details besparen...
__________________
Finished:
2076cc 16VT with a 95.5mm crank and lots of T3/T04E 50trim .48/2 boost
I hope that Syncro can handle some torque...
Reply With Quote