Quote:
Originally Posted by AntiAlfa
Ligt er aan, sommige hebben geen (echte) blower/kachel, in 1970 reed de 6 volt Kever ook nog, dus extra ass. kun je dan niet aansluiten. Heeft hij b.v. achterruitvervarming. Als hij geen dagteller heeft, heeft hij waarschijnlijk een reserve benzinekraan bij het gaspendaal enz.
Zou dus wel de uitvoering checken.
Iemand nog meer tips
Succes.
|
Uh.
een Kever heeft NOOIT een 'echte' blower/kachel. hooguit in sommige uitvoeringen een frisseluchtaanjager. Tochtruitjes werken echter perfect, en waren standaard vanaf februari 1953. De kachel van een Kever is zeer goed, mits de kokerbalken en andere aansluitingen nog goed zijn én er originele kachelpotten onder de auto zitten. Repro's geven een stuk minder warmte.
Een Kever is nooit standaard geleverd met een dagteller. Volgens mij hebben alle kevers met staande koplampen een benzinemeter in de km-teller geïntegreerd.
Veel 6V kevertjes zijn er niet meer. Vanaf '68 betreft dit alleen de spaarkever, de kever met beperkte hemelbekleding en één zonneklep. Sommigen bestelden hun kever nieuw al met 12V, veel andere kevers zijn omgebouwd. De kevers die jij laat zien, zijn beide 12V-uitvoeringen.
De tweede Kever (die rode met kenteken '73) vind ik een beetje vaag. De grote achterlichten zitten pas vanaf model '74 op de 1200-kevers, de knipperlichten-in-de-bumper pas vanaf model '75. Ik heb het idee dat er een 'klein' achterruit (zoals tot model '71 en van '79-'85) in zit. Ergo: er zou best eens een mexicaanse koets op een oudere bodem kunnen zitten (dit is legaal) of sprake kunnen zijn van een omkatter (en dat is illegaal)
Goed kijken of er niet met het chassisnummer gerommeld is!
Dagelijks met een Kever rijden is goed te doen, maar je moet er wel van houden. Met vorst een ruitenkrabber in de linkerhand, bij wind beide handen aan het stuur en niet fatsoenlijk kunnen inhalen zijn wel de grootste nadelen.
Jens