View Single Post
  #15  
Old 23-02-2006, 22:31
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Wat jij bedoelt is meer vermogen met een lager verbruik, downsizen dus. Dat is de officiele term.

Quote:
met dezelde hoeveelheid gas geven enzo rijden, dan ff vergelijken!

Dat moet je dus niet doen, je moet zoveel gas geven dat je even snel optrekt. Veel minder gasgeven dus en dan vergelijken. Als het goed is, bij een juiste afstelling zul je dan minder verbruiken. Ik weet dat ik het opzich ook wel zou kunnen maar met mijn eigen auto is het mij nog nooit gelukt. Dit soort rijden is voor ons allemaal niet weggelegd denk ik. Dan zul je aan de begrenzer moeten...

Een mooi voorbeeld van downsizen is het blok wat in de Mk5 Golf GT ligt. 140/170 pk uit een 1.4 door toepassing van een turbo en voor onderin een G-lader.

Maargoed wat hier voorgesteld word, tunen en dan minder verbruiken door even snel op te blijven trekken als voor de tuning. Dat scheelt brandstof, maar de aanpassingskosten zul je er gewoon never nooit uithalen. En als je toch voor meer vermogen gaat zul je er ook echt wel eens gebruik van maken waardoor je nog minder kans hebt dat je het geld "eruit krijgt".

Maargoed wil je geld besparen, verkoop je auto, eet niks meer, dan ga je dood en kost niks geld meer...

Ik bedoel: Je leeft maar 1 keer, neem het ervan!
Reply With Quote