Thread: Inbouwen motor.
View Single Post
  #18  
Old 22-02-2006, 22:32
Viperwin's Avatar
Viperwin Viperwin is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Apr 2004
Posts: 388
Default

Quote:
Originally Posted by Rene´
Het is nogal een hoogtoerig blok dat uitnodigt tot "heizen" (gassen), iets dat men (eigenlijk) niet met een cabrio doet. Cabriorijden is meer ontspannen en relaxed rijden waarbij men profiteerd van vrij veel koppel bij weinig toeren. Vrij vroeg opschakelen zonder al te veel toeren te laten draaien, zodat de auto ook al snel in de hoogste versnelling is en genieten maar van de "open air"


Hoogtoerigheid is natuurlijk maar relatief. Het lijkt mij zeer onaannemelijk dat een 2.0 16V niet over het merendeel van het toerengebied meer vermogen en koppel dan een 1.8 produceert. Het maximale verschil is nog altijd 60 pk en 35 Nm... (ervan uitgaande dat we het hier over een 1.8 met 90 pk hebben). Mag je mij vertellen wat fijner toeren is...

Maar goed, het blok ligt er en ik denk niet dat mijn collega hier (NOFASSA: ik ken je niet, maar ik las dat we allebei dezelfde werkgever hebben ) problemen heeft met wat meer vermogen. Ik denk eigenlijk dat, droog bekeken, het een subtiele, efficiënte en (mocht het je wat uitmaken) redelijk unieke swap is voor een Cabrio.
Reply With Quote