20-02-2006, 12:49
|
|
Married to PC
|
|
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,346
|
|
Schroefset -> instelbare hoogte.
Standaard word een verlagingsset aangeduid met de verlaging in millimeters, waarbij eerst verlaging van de vooras en daarna de achteras word gegeven.
Een "60/40" setje laat zich zo eenvoudig vertalen naar een verlaging van 60mm tenopzichte van de originele hoogte aan de vooras, en een verlaging van 40mm t.o.v. de originele hoogte aan de achteras.
Bij een schroefset kan je dmv een schijf de hoogte zelf, binnen een bepaalde marge instellen. Deze set zal in de meest hoge instelling uitkomen op 50/50 -> voor en achter 50mm lager tov de originele hoogte.
Als je de set maximaal naar beneden schroeft, komt t uit op 180/200 -> voor 180mm verlaging tov de originele hoogte, en achter 200 mm verlaging tov de originele hoogte.
Reken je niet rijk, want met 180/180 verlaging en verder alles standaard, hangen je wielen net boven het wegdek en staat de auto op z'n bodemplaat. Met 22 inch wielen echter, past t dan weer vast wel.
__________________
Geld moet rollen*
*maar dan liefst wel mÃ*jn kant op!
|