20-02-2006, 10:36
|
VW Guru
|
|
Join Date: Sep 2005
Posts: 788
|
|
Teveel carterdruk jetta 1.3???
Omdat de Jetta een beetje hoog stationair loopt en de kleppen gesteld moesten worden ging ik gisterenavond maar eens kijken wat er allemaal moet gebeuren aan de Jetta. Echter toen ik het deksel van de luchtfilter eraf trok schrok ik toch eventjes. In de bak van het luchtfilter staat redelijk wat olie en het filter zelf zit ook aardig verstopt van de olie.
Toen heb ik alles maar even schoongemaakt en heb ik de kleppen gesteld. Nadat ik hem weer gestart had heb ik de bijvuldop eventjes losgedraaid en er los opgelegd, deze trilt wel maar komt er niet echt af, zou de carterdruk nu toch te hoog zijn? Of kan het ook het filter van de carterontluchting zijn wat verstopt zit net als bij deze G40's:
http://www.volksforum.com/forum/sho...ight=carterdruk
http://www.polog40.co.uk/maintenance/oilbreather.html
Het onderblok van een G40 is in principe gelijk aan de 1.1 en 1.3 toch? Zijn er meer mensen die dit probleem hebben/ hadden? Of zouden de zuigerveren toch op zijn? Het blok heeft wel 200dkm gelopen maar een vw moet dat toch wel kunnen hebben dacht ik. En hij loopt verder eigenlijk wel goed vind ik. Zonder luchtfilter een stuk pittiger, maar dat is niet zo gek want die zit vol olie...
De enige manier om te controleren of de zuigerveren nog goed zijn is compressie laten opmeten of zijn er nog andere manieren?
|