View Single Post
Old 18-02-2006, 10:47
PVPMK1 PVPMK1 is offline
VW Addict

Default mijn Golf1 restauratie

Hallo ik ben Patrick.

Ik heb een paar maanden geleden deze Golf1 gekocht.
Ik heb er lang voor moeten zoeken, want ik wilde perse een 4 deurs, en die zijn tegenwoordig moeilijk te krijgen.
En een maand na de aankoop ben ik er wat aan gaan doen.
Maar van het een komt het ander, je haalt hier en daar iets weg, en wat kom je dan tegen Roest.
Dus dan word het al gauw een grote op knap beurt.
Het is een 1.1 motorcode GG, uit 83.
Het interieur was blauw, en dat zag er niet meer uit, ik heb een mooi interieur op kop kunnen tikken, vloermat er bij moeten zoeken en ook deurpanelen ( voor een 4 deurs, dat is dus echt zoeken, een speld in een hooiberg )
Want ik wilde alleen origineel, de chrome bumpertjes heb ik nieuw gekocht in Assen met die zwarte lijsten ( die zwarte lijsten sorry dat ik het zeg die zijn geen kl*ten waard ) dus op zoek naar origineel, zo nu waren die deurpanelen al een heel gezoek, maar hier zou je bijna je eigen te buiten gaan, maar niet getreurd ik heb ze gevonden origineel VW voor van voor en achter.
Het remsysteem word ook nieuw, ik heb dit gekocht eigenlijk voor een GTI motorblok 1.8 8v DX.
Maar ben ik van afgestapt, want ik werd er niet goed van al die aanpassingen die je dan moet doen, voor een goedkeuring bij de RDW.
Ik ga me nu concentreren op mijn blokkie die er al in zat.
Het ging in mijn verhaal misschien wel wat snel, maar jullie weten wel beter in de praktijk neemt het heel wat meer tijd in beslag.
Ik hou jullie wel op de hoogte van mijn vorderingen, met zo nu en dan een fotoje

Ik heb tevens gelijk een vraag over de aandrijving, kan ik nu de 5 bak van het
DX blok achter mijn GG blok hangen.

Hier heb ik nog wat foto's
Ik heb hem zo gekocht.

Het stippen van de Golf is begonnen.
Even andere wielen er onder, want dat is een beetje zonder als er wat gebeurt met de ATSjes.

Ja dit is dan het motor blokje 1.1 37kw GG.

Het demonteren van de wat grotere onderdelen is gebeurt, brandstoftank,motorblok,deuren, etc ect.

Ik heb de steen slag kapjes er af gehaalt.
En dan kom je natuurlijk roest tegen
En nog wel een paar plekjes, maar daar de volgende keer meer over.

Zo nu even het zware werk, ff de Golf op zijn kant gegooit.

De grote schoon maak,phoe phoe dat valt niet mee.
En dan kom je hier en daar nog wel wat tegen.
De langsdragers daar zat allemaal roest onder, dus even bij de VW dealer om een setje nieuwe inmiddels zijn die er op gelast.

Zo alles lekker in de primer gezet, en daarna alles in de strijkkit.
Dus voor zo ver, zo staat hij er nu bij.

Tot de volgen de keer.

Greetz Patrick.
Reply With Quote