View Single Post
Old 10-02-2006, 10:27
BiopharmiC's Avatar
BiopharmiC BiopharmiC is offline
Forum Newbee

Default soortgelijke problemen

Hallo,

Ik heb ook last van iets wat hierop lijkt.
Heb ook een 1.5 Jb blok met carb.

Bij mij is het zo dat hij wel choked bij het starten maar het lijkt net of de choke na 20 seconden alweer open staat. Als ik 100 meter gereden heb en ik laat hem weer stationait draaien loopt ie echt 300 toeren ofzo...tegen afslaan aan. Als hij dan eenmaal warm is loop hij gewoon netjes 1000 toeren.
De klep waar Renee het over heeft klikt bij mij wel wat zo te lezen aangeeft dat hij goed is. Wat ik zelf denk is dat de sensor die de choke van stroom voorziet stuk is. Als mijn motor koud is en ik zet een multimeter op die sensor komt er gewoon stroom doorheen. Naar mijn idee moet die sensor de choke pas van 12 volt voorzien op het moment dat hij warm wordt, zodat dan het bi-metaal warm wordt en dan dus de choke open trekt. Zeker ben ik hier niet van. Is er toevallig iemand die voor mij kan testen of er bij een koude motor stroom doorkomt op die sensor, die dus ook een 1.5 jb blok heeft die wel goed choked.

Als er mensen zijn die nog tips hebben of weten dat ik onzin brabbel hoor ik het graag hoe het dan wel in elkaar zit/ werkt.

Alvast bedankt!!

Groet, Harco
Reply With Quote